APCOA FLOW ułatwia życie!

Dlaczego warto korzystać z APCOA FLOW?

Bez biletu na parkingach parkometrowych: Koniec z biletami parkingowymi za przednią szybą. Wybierz parking w aplikacji, zdefiniuj czas parkowania przesuwając zielony punkt, naciśnij START w środku kółka, wybierz swój pojazd, zatwierdź kwotę do zapłaty  i gotowe. W każdej chwili z dowolnego miejsca możesz przedłużyć czas parkowania. Na parkingach z darmowym czasem parkowania będzie on ustawiony od razu automatycznie. Nie czekaj w kolejce do parkometru - żyj wygodnie! Nie musisz też w żaden sposób oznaczać swojego samochodu logiem APCOA FLOW.

Bez biletu na parkingach szlabanowych: Od teraz nie musisz nawet otwierać okna w samochodzie. Automatyczny System Rozpoznawania Tablic rejestracyjnych rozpozna Twój pojazd i otworzy szlaban wjazdowy. Na wyjeździe również kamera odczyta Twoją tablice rejestracyjną, otworzy szlaban wyjazdowy i automatycznie pobierze z karty opłatę za parkowanie zgodnie z cennikiem parkingu. W przypadku braku możliwości odczytu (np. brudna lub zaśnieżona rejestracja) możesz zeskanować kod QR na słupku wjazdowym lub wyjazdowym aby odpowiednio rozpocząć lub zakończyć sesję parkowania.

Dostępne abonamenty: Na wybranych parkingach możesz kupić abonament aktywny od razu po zakupie. Aktualnie udostępniamy abonamenty na 12 godzin, 24 godziny, 3 dni, 7 dni, 14 dni i 30 dni. Możesz ustawić automatyczne odnawianie abonamentu aby nie martwić się jego przedłużaniem. Możesz też zmieniać przypisane do niego numery rejestracyjne. Potrzebujesz abonamentu którego nie ma w aplikacji? Napisz do nas, stworzymy go dla Ciebie!

Faktury za parkowanie: Standardowo aby otrzymać fakturę za bilety papierowe musisz je do nas wysłać pocztą. W przypadku APCOA FLOW nie ma takiej potrzeby - każde parkowanie wygeneruje fakturę na dane Twojej firmy. Wystarczy, że założysz w APCOA FLOW Profil Biznesowy, podasz dane swojej firmy i wybierzesz ten profil jako domyślny. Ułatwiaj sobie życie i oszczędzaj na podatkach z APCOA FLOW!

Parkowanie w czterech krokach

1.

Pobierz darmową aplikację

Pobierz bezpłatnie aplikację APCOA FLOW z App Store lub Google Play.

Zarejestruj się

Aby się zarejestrować podaj swoje imię, adres email, numer rejestracyjny swojego pojazdu oraz dodaj metodę płatności: kartę płatniczą, Blik lub Szybki Przelew. Możesz już parkować z APCOA FLOW.

2.
2.

Zarejestruj się

Aby się zarejestrować podaj swoje imię, adres email, numer rejestracyjny swojego pojazdu oraz dodaj metodę płatności: kartę płatniczą, Blik lub Szybki Przelew. Możesz już parkować z APCOA FLOW.

3.

Szukaj i nawiguj

Wyszukaj w APCOA FLOW na mapie miejsce do którego zmierzasz i sprawdź nasze parkingi w pobliżu. Wybierz parking i kliknij Nawiguj, a nawigacja doprowadzi Cię do wjazdu na parking. Lokalizacje APCOA FLOW oznaczone są zieloną flagą. Jak zawsze, na wszystkich innych parkingach oznaczonych na niebiesko możesz parkować z biletem papierowym. W lokalizacjach z parkometrami możesz po prostu zapłacić za czas parkowania za pomocą aplikacji i przedłużyć go w dowolnym momencie z dowolnego miejsca.

Parkuj bez biletu

W lokalizacjach z systemami szlabanowymi dzięki systemowi automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych szlaban otwiera się w pełni automatycznie podczas wjazdu i wyjazdu z parkingu. A płatność? Również automatycznie za pomocą środka płatniczego dodanego w aplikacji.

4.
4.

Parkuj bez biletu

W lokalizacjach z systemami szlabanowymi dzięki systemowi rozpoznawania tablic rejestracyjnych szlaban otwiera się w pełni automatycznie podczas wjazdu i wyjazdu z parkingu. A płatność? Również zostanie pobrana automatycznie z środka płatniczego (karty) dodanej do Twojego konta w APCOA FLOW.

4,3

Ocena w App Store

 

App Store i logo Apple App Store są zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Apple Inc. | Google Play i logo Google Play są zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Google LLC.

Masz pytania dotyczące APCOA FLOW?

Poniżej znajdziesz zbiór typowych pytań i odpowiedzi

APCOA FLOW jest bezpłatną aplikacją dostępną na smartfony z systeme iOS i Android. APCOA FLOW ułatwia parkowanie: Możesz opłacić parkowanie w aplikacji bez pobierania biletu w ponad 900 lokalizacjach w Polsce. W każdej chwili możesz przedłużyć parkowanie z dowolnego miejsca. Płatność zostanie pobrana z przypisanej do konta karty płatniczej. Dodatkowo, w aplikacji widzisz wszystkie nasze parkingi w pobliżu.

Możesz się zarejestrować bezpośrednio w darmowej aplikacji APCOA FLOW.

Jedyne czego potrzebujesz to aktywny adres email oraz karta płatnicza, Blik lub konto bankowe. Zarejestruj się podając adres email, numer rejestracyjny swojego pojazdu oraz dane karty płatniczej (Mastercard, VISA), wybierając Blik lub Szybki Przelew.

Rejestracja w APCOA FLOW jest darmowa. Ponosisz koszty jedynie gdy ręcznie uruchamiasz płatne parkowanie na parkingach parkometrowych lub podjeżdżasz pod szlaban na parkingach szlabanowych. Pobrana opłata za parkowanie jest zgodna z taryfą parkingu, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów korzystając z APCOA FLOW. 

Możesz parkować z APCOA FLOW na ponad 1300 parkingach w Polsce. Nasze lokalizacja możesz zobaczyć na mapie w aplikacji APCOA FLOW oraz na stronie internetowej www.apcoa.pl. Opis każdego parkingu zawiera taryfę, ilość dostępnych miejsc parkingowych, godziny otwarcia parkingu oraz zdjęcia parkingu.

Aplikacja APCOA FLOW umożliwia parkowanie w kilku krajach Europy (Austria, Belgia, Dania, Holandia, Niemcy, Polska, Szwajcaria, Szwecja, Włochy). Aby parkować w danym kraju, należy:

 1. Jeśli chcesz parkować w kraju A, musisz wybrać kraj A przy pierwszym uruchomieniu aplikacji. Wybranie kraju A spowoduje wyświetlenie regulaminów i zasad obowiązujących w kraju A które musisz zaakceptować. Tylko kraj A będzie posiadał Twoje dane i będzie widział Twoje sesje parkowania. Takie ograniczenie wynika z przepisów ochrony danych osobowych obowiązujących w Unii Europejskiej. Przeprowadź pełną rejestrację.


 2. Podobnie, jeśli chcesz parkować w kraju B, musisz odinstalować aplikację i zainstalować ponownie aby przy jej pierwszym uruchomieniu wybrać kraj B (na Android zamiast odinstalowywać aplikację możesz też wejść w Ustawienia systemowe->Aplikacje->Apcoa Flow->Domyślna pamięć->Wyczyść Pamięć, Wyczyść Dane). Zaakceptuj regulaminy kraju B i przeprowadź pełną rejestrację. Ważne! Musisz użyć innego konta email niż w kraju A.

 

Ważna uwaga, wybierając kraj wybierasz kraj w którym chcesz parkować swój pojazd! Nie wybierasz języka aplikacji! Język aplikacji jest zależny od tego który masz ustawiony w telefonie. Przykładowo, jeśli masz ustawiony w telefonie język polski, aplikacja będzie po Polsku. Jeśli masz w telefonie ustawiony inny język, aplikacja będzie po angielsku.

 

Na parkingach parkometrowcych należy uruchomić aplikację, wybrać właściwy parking (zielona ikonka oznacza możliwość opłacenia parkowania przez APCOA FLOW), zapoznać się z obowiązującą taryfą  określoną w szczegółach parkingu (opcjonalnie), oznaczyć czas parkowania przesuwając zielony punkt, kliknąć START, wybrać numer rejestracyjny parkującego pojazdu i finalnie zaakceptować kwotę do zapłaty.

Na parkingach z darmowym czasem parkowania czas ten będzie od razu zaznaczony. Na większości parkingów  darmowa sesja parkowania jest dostępna co 4 godziny. Ograniczenie to jest spowodowane zbyt sprytnymi użytkownikami, którzy uruchamiali darmowe sesje parkowania jedna po drugiej zajmując całymi dniami miejsca dla innych użytkowników (np. klientów marketów Lidl, Netto, Biedronka, Aldi, OBI, itd.). Niestety, z powodu zbyt "sprytnych" użytkowników ograniczenie to dotyka również tych uczciwych.

W przypadku płatnego parkowania opłata za zaznaczony czas zostanie pobrana zgodnie z obowiązującą taryfą z dodanego środka płatniczego (Mastercard, VISA). Jeśli jako metodę płatności wybrano Blik lub Szybki Przelew, należy zaakceptować opłatę ręcznie.

Wcześniejsze zakończenie parkowania nie spowoduje zwrotu niewykorzystanej kwoty.

Na parkingach parkometrowych możesz łatwo i z dowolnego miejsca przedłużyć parkowanie korzystając z APCOA FLOW. Opłata za przedłużone parkowanie zostanie pobrana z góry zgodnie z taryfą obowiązującą na parkingu z dodanego środka płatniczego.

Wcześniejsze zakończenie parkowania nie spowoduje zwrotu niewykorzystanej kwoty.

APCOA FLOW jest bezpłatną aplikacją dostępną na smartfony z systeme iOS i Android. APCOA FLOW ułatwia parkowanie: Możesz opłacić parkowanie w aplikacji bez pobierania biletu w ponad 900 lokalizacjach w Polsce. W każdej chwili możesz przedłużyć parkowanie z dowolnego miejsca. Płatność zostanie pobrana z przypisanej do konta karty płatniczej. Dodatkowo, w aplikacji widzisz wszystkie nasze parkingi w pobliżu.

APCOA FLOW jest bezpłatną aplikacją dostępną na smartfony z systeme iOS i Android. APCOA FLOW ułatwia parkowanie: Możesz opłacić parkowanie w aplikacji bez pobierania biletu w ponad 900 lokalizacjach w Polsce. W każdej chwili możesz przedłużyć parkowanie z dowolnego miejsca. Płatność zostanie pobrana z przypisanej do konta karty płatniczej. Dodatkowo, w aplikacji widzisz wszystkie nasze parkingi w pobliżu.

Nie ma obowiązku wykładania informacji o opłaceniu parkowania przez APCOA FLOW za szybę pojazdu ani konieczności oznaczania pojazdu logiem APCOA FLOW.

Kontroler, na podstawie numeru rejestracyjnego zaparkowanego pojazdu, zweryfikuje opłacenie parkowania przez Flow w swojej aplikacji kontrolerskiej.

W APCOA FLOW możesz zapisać aż 5 numerów rejestracyjnych.

W przypadku parkowania na parkingach parkometrowych, przed uruchomieniem sesji parkowania możesz zmienić numer rejestracyjny za który chcesz wnieść opłatę. Domyślnie wykorzystany jest ostatnio używany numer rejestracyjny.

W przypadku parkowania na parkingach szlabanowych system automatycznie czyta numer rejestracyjny pojazdu i otworzy szlaban wjazdowy tylko w przypadku odnalezienia odczytanego numeru rejestracyjnego przypisanego do jakiegoś konta w APCOA FLOW. Dla tego konta i tego numeru rejestracyjnego zostanie otwarta sesja parkowania. Jeśli nie chcesz aby system samodzielnie rozpoczynał sesje parkowania na parkingach szlabanowych ustaw pojazd jako nieaktywny (nadal będziesz mógł uruchamiać dla tego numeru sesje na parkingach parkometrowych).

Jeśli korzystasz z auta np. z wypożyczalni pamiętaj aby albo od razu ustawić ten numer jako nieaktywny albo pamiętaj o usunięciu go z Twojego konta zaraz po jego zwróceniu do wypożyczalni. W przeciwnym wypadku kolejny klient wypożyczalni który będzie używał ten pojazd może obciążyć Twoje konto swoimi parkowaniami tym pojazdem.

W APCOA FLOW poza domyślnym Profilem Prywatnym można również założyć Profil Biznesowy, podać dane firmy i otrzymywane po każdym parkowaniu potwierdzenia będą fakturami.

 

Aby dodać Profil Biznesowy z danymi firmy należy w aplikacji:

1. Kliknąć Menu->Płatności i profile.

2. Kliknąć Wybierz profil/konto rozliczeniowe lub wybrać istniejący Profil Biznesowy.

3. Wprowadzić Email firmowy (na niego będą przychodziły potwierdzenia mailowe transakcji dokonanych Profilem Biznesowym) oraz uzupełnić pozostałe dane o firmie (klikając "Dodaj więcej szczegółów").

 

Posiadając już dwa profile (Osobisty i Biznesowy) można zdecydować, który z nich ma być domyślnym przy rozpoczynaniu kolejnych sesji parkowania (jest to szczególnie istotne w przypadku parkowaniu na parkingach szlabanowych gdzie sesja rozpocznie się automatycznie wykorzystując profil domyślny i nie będzie już można później dla tej sesji tego profilu zmienić).

Do Profilu Biznesowego możesz przypisać np. kartę firmową (lub tą samą kartę jak do Profilu Prywatnego).

 

W momencie definiowania czasu parkowania nowej sesji lub zakupu abonamentu można zmienić Profil do którego ma być przypisana dana transakcja.

Wybierając domyślny profil decydujesz który środek płatności zostanie użyty do opłacenia sesji parkowania oraz na jaki adres email otrzymasz potwierdzenie/fakturę za sesję parkowania.

W każdej chwili możesz zmienić profil domyślny Menu->Płatności i profile->Profil ....-> Ustaw jako domyślny.

Posiadając już dwa profile (Osobisty i Biznesowy) można zdecydować, który z nich ma być domyślnym przy rozpoczynaniu kolejnych sesji parkowania (jest to szczególnie istotne w przypadku parkowaniu na parkingach szlabanowych gdzie sesja rozpocznie się automatycznie wykorzystując profil domyślny i nie będzie już można później dla tej sesji tego profilu zmienić).

W APCOA FLOW możesz mieć dodane kilka metod płatności (kart płatniczych, Blik). Obciążana będzie ta metoda która jest przypisana do Profilu.

Do każdego Profilu (Prywatnego i Biznesowego) możesz przypisać inną lub tą samą kartę płatniczą, lub Blik lub Szybki Przelew.

Dodając kartę realizujesz płatność za 1zł autoryzującą APCOA FLOW do pobierania w przyszłości opłat za parkowanie. Pobrana kwota zostanie automatycznie zwrócona. Ta pierwsza transakcja płatnicza może wymagać autoryzacji w aplikacji bankowej banku który wydał kartę.  Zwracaj uwagę na komunikaty pojawiające się w telefonie w momencie tej autoryzacji (każdy bank ma inne zasady autoryzowania transakcji stąd nie ma jednej metody którą tu możemy opisać).

APCOA FLOW będzie pobierać opłatę z metody płatności (karty) przypisanej do Profilu domyślnego (Prywatnego lub Biznesowego). Wybierając domyślny profil decydujesz który środek płatności zostanie użyty do opłacenia sesji parkowania oraz na jaki adres email otrzymasz potwierdzenie/fakturę za sesję parkowania.

W każdej chwili możesz zmienić profil domyślny Menu->Płatności i profile->Profil ....-> Ustaw jako domyślny.

Posiadając dwa profile (Osobisty i Biznesowy) możesz zdecydować, który z nich ma być domyślnym przy rozpoczynaniu kolejnych sesji parkowania (jest to szczególnie istotne w przypadku parkowaniu na parkingach szlabanowych gdzie sesja rozpocznie się automatycznie wykorzystując profil domyślny i nie będzie już można później dla tej sesji tego profilu zmienić).

 

Definiując czas parkowania na parkingu parkometrowym w momencie ustawiania czasu parkowania możesz zawsze zmienić kartę która będzie obciążona klikając na ikonę karty (zawierającą albo 4 ostatnie cyfry numeru karty albo nazwę profilu do wykonania płatności).

Po każdej transakcji (jednorazowego parkowania czy też zakupu abonamentu) otrzymasz na email przypisany do Profilu z którego korzystasz (Prywatnego lub Biznesowego) potwierdzenie jej realizacji.

Takie potwierdzenie będzie zawierać szczegóły transakcji (czas i datę jej rozpoczęcia i zakończenia, nazwę parkingu, pobraną opłatę w rozbiciu na jej składniki, Profil który został wykorzystany do transakcji oraz ostatnie 4 cyfry karty płatniczej która została obciążona).

W przypadku korzystania z Profilu Biznesowego załączony dokument PDF będzie zawierał również dane firmy (nazwa firmy, adres, numer NIP) które zostały podane w definiowaniu Profilu Biznesowego.

Niestety nie ma możliwości w trakcie trwania sesji parkowania lub po jej zakończeniu zmiany Profilu który został wykorzystany do danej transakcji.

Wcześniejsze opłacenie parkowania na parkingu parkometrowym lub szlabanowym nie gwarantuje dostępności miejsca.

APCOA FLOW obsługuje parkowanie zarówno na parkingach parkometrowych jak i szlabanowych.

Od teraz na parkingach szlabanowych nie musisz nawet otwierać okna w samochodzie. Automatyczny System Rozpoznawania Tablic rejestracyjnych rozpozna Twój pojazd i otworzy szlaban wjazdowy. Na wyjeździe również kamera odczyta Twoją tablice rejestracyjną, otworzy szlaban wyjazdowy i automatycznie pobierze z karty przypisanej do domyślnego Profilu opłatę za parkowanie zgodnie z cennikiem parkingu.

W przypadku braku możliwości odczytu (np. brudna lub zaśnieżona tablica rejestracyjna) możesz zeskanować kod QR na słupku wjazdowym lub wyjazdowym aby odpowiednio rozpocząć lub zakończyć sesję parkowania. Możesz użyć dowolnego skanera QR kodów dostępnego w Twoim smartfonie lub skorzystać ze skanera wbudowanego w APCOA FLOW (na głównym ekranie po prawej stronie w połowie wysokości znajduje się ikona skanera QR kodów).

Jeżeli z jakiegoś powodu pojazd opuścił parking szlabanowy (np. szlaban wyjazdowy był podniesiony) a sesja parkowania nadal trwa w aplikacji, oznacza to, że z powodu technicznej awarii (chwilowy brak internetu, chwilowa awaria serwera lub systemu szlabanowego, brak prądu, itp.) system nie wykrył opuszczenia parkingu przez pojazd. W takim przypadku należy poinformować nas jak najszybciej o wyjechaniu z parkingu abyśmy zamknęli daną sesję parkowania. Prosimy wejść w APCOA FLOW Menu->Pomoc->Wyślij wiadomość i podanie godziny wyjazdu i nazwy parkingu na którym sesja się nie zakończyła. Zamkniemy wtedy sesję zgodnie z Państwa deklarację i poinformujemy o tym fakcie odpowiadając na zgłoszenie. 

Jeśli wystawiono Wezwanie do zapłaty na parkingu parkometrowym za brak opłaconego parkowania a według Ciebie parkowanie było opłacone w aplikacji APCOA FLOW, prosimy o zgłoszenie tego nam, abyśmy mogli sprawdzić co się wydarzyło i jeśli rzeczywiście parkowanie będzie prawidłowo opłacone abyśmy mogli anulować wystawione Wezwanie do zapłaty.

Jeśli już zostało takie Wezwanie wystawione, nie biegaj za kontrolerem, nie szukaj go, nie namawiaj na anulowanie Wezwania. Kontroler po wystawieniu Wezwania już nie może go wycofać, nie ma po prostu takiej technicznej możliwości!

Najczęstsze przyczyny wystawienia Wezwania mimo opłaconego parkowania w APCOA FLOW:

- Wezwanie zostało wystawione za złamanie regulaminu parkingu (np. za parkowanie poza wyznaczonymi do tego miejscami) co widać na Wezwaniu w miejscu określającym powód jego wystawienia

- klient co prawda opłacił w APCOA FLOW parkowania na np. 2 godziny ale z jakiegoś powodu zakończył parkowanie po 5 minutach. W takim przypadku jeśli kontroler będzie dany pojazd sprawdzał 10 minut po rozpoczęciu parkowania system kontrolerskim pokaże mu brak opłaconego parkowania.

- klient ma kilka pojazdów i zapłacił za parkowanie pojazdu A podczas gdy zaparkował pojazdem B

- kontroler wprowadzając numer rejestracyjny sprawdzanego pojazdu do aplikacji kontrolerskiej wprowadził numer z błędem (np. zamiast cyfry zero wpisał literę O lub odwrotnie) przez co system kontrolerski nie pokazał mu prawidłowo opłaconego parkowania w APCOA FLOW

- klient wprowadzając do APCOA FLOW numer rejestracyjny swojego pojazdu popełnił błąd/literówkę

 

Jeśli wystawione Wezwanie jest za złamanie regulaminu parkingu - nie pomożemy.

Jeśli jednak Wezwanie zostało wystawione z pozostałych powodów, napisz do nas w jeden z poniższych sposobów każdorazowo krótko opisując sytuację:

1. Bezpośrednio z APCOA FLOW, używając Menu->Pomoc->Wyślij wiadomość podając w wiadomości:

  • Numer Wezwania i numer rejestracyjny pojazdu

2. Wysyłając e-mail na adres flow@apcoa.pl podając: 

  • Numer Wezwania i numer rejestracyjny pojazdu
  • numer klienta (widoczny w Menu na górze pod nazwiskiem)
  • Adres e-mail na który jest założone konto w APCOA FLOW (tylko jeśli jest inny niż ten z którego jest wysłany e-mail)

Na wybranych parkingach możesz kupić abonament aktywny od razu po zakupie lub w przyszłości.

Aktualnie udostępniamy abonamenty na 12 godzin, 24 godziny, 3 dni, 7 dni, 14 dni i 30 dni.

Możesz ustawić automatyczne odnawianie abonamentu aby nie martwić się jego przedłużaniem.

Możesz też zmieniać przypisane do abonamentu numery rejestracyjne.

Potrzebujesz abonamentu którego nie ma w aplikacji? Napisz do nas, stworzymy go dla Ciebie!

 

Jeśli zakupiony abonament dotyczy parkingu parkometrowego nie będziesz otrzymywać żadnych informacji w trakcie jego trwania. Otrzymasz jedynie przypomnienie o jego zakończeniu na kilka dni przed jego faktycznym końcem.

 

Jeśli zakupiony abonament dotyczy parkingu szlabanowego za każdym wjazdem w APCOA FLOW rozpocznie się sesja parkowania i będzie trwała aż do wyjazdu Twojego pojazdu. Dopiero po wyjeździe aplikacja sprawdza, czy obciążyć Cię opłatą za to parkowanie (w przypadku posiadania abonamentu aplikacja nie obciąży Cię żadną opłatą) a jedynie zamknie sesję parkowania.

Każdorazowe uruchamianie sesji parkowania jest o tyle konieczne, że np. w przypadku gdy Twój pojazd nadal znajduje się na parkingu a abonament już zakończył swoją ważność, wtedy gdy będziesz rzeczywiście opuszczać parking zostanie naliczona opłata od czasu zakończenia ważności abonamentu do momentu wyjazdu (czyli nie będzie obciążenia za czas ważności abonamentu nawet jeśli był ważny tylko w części czasu parkowania).

 

Jeśli posiadasz więcej samochodów i chcesz kupić więcej abonamentów poszukaj na poniższej liście pytania które szczegółowo opisuje ten przypadek.

W przypadku braku możliwości odczytu (np. brudna lub zaśnieżona tablica rejestracyjna) możesz zeskanować kod QR na słupku wjazdowym lub wyjazdowym aby odpowiednio rozpocząć lub zakończyć sesję parkowania. Możesz użyć dowolnego skanera QR kodów dostępnego w Twoim smartfonie lub skorzystać ze skanera wbudowanego w APCOA FLOW (na głównym ekranie po prawej stronie w połowie wysokości znajduje się ikona skanera QR kodów).

Jeżeli z jakiegoś powodu pojazd opuścił parking szlabanowy (np. szlaban wyjazdowy był podniesiony) a sesja parkowania nadal trwa w aplikacji, oznacza to, że z powodu technicznej awarii (chwilowy brak internetu, chwilowa awaria serwera lub systemu szlabanowego, brak prądu, itp.) system nie wykrył opuszczenia parkingu przez pojazd. W takim przypadku należy poinformować nas jak najszybciej o wyjechaniu z parkingu abyśmy zamknęli daną sesję parkowania. Prosimy wejść w APCOA FLOW Menu->Pomoc->Wyślij wiadomość i podanie godziny wyjazdu i nazwy parkingu na którym sesja się nie zakończyła. Zamkniemy wtedy sesję zgodnie z Państwa deklarację i poinformujemy o tym fakcie odpowiadając na zgłoszenie.  

Aplikacja umożliwia opłacanie parkowania w 9 krajach w Europie: Austria, Belgia, Dania, Holandia, Niemcy, Polska, Szwajcaria, Szwecja, Włochy. Razem na ponad 4.000 parkingach. Tylko w Polsce istnieją parkingi z darmowym czasem parkowania.

 

Do rozpoczęcia parkowania wymagane jest zakończenie rejestracji wymagającej podania emaila, dodania przynajmniej jednego pojazdu oraz wskazanie domyślnej metody płatności (Blik/Przelew/Karta płatnicza).

 

Rzeczywiście, w przypadku klientów korzystających wyłącznie z darmowego parkowania, dodawanie metody płatności nie ma sensu, jednakże w takim przypadku nie byłoby możliwości przedłużenia parkowania o czas wymagający już opłaty.

 

Jeśli jednak nie będzie przedłużeń o płatny czas parkowania, nie będzie też pobieranej opłaty.

Najszybszą metodą płatności jest karta płatnicza, jeśli jednak obawiasz się podania danych karty płatniczej, wiele banków umożliwia stworzenie wirtualnej karty płatniczej na której sam decydujesz jakie znajdują się środki. Dodaj taką kartę nawet z zerowym saldem i będziesz czuł się bezpiecznie jednocześnie umożliwi Ci to parkowania na parkingach z darmowym czasem parkowania.

Jeśli sesja parkowania nie zostanie ponownie uruchomiona, a pojazd nadal będzie parkował, można w ten sposób otrzymać wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej.

Należy uruchomić aplikację APCOA FLOW, wyszukać parking np. Poznań Dolna Wilda II i kliknąć KUP ABONAMENT.

Proszę wykupić abonament (np. na 14 lub 30 dni), wybrać zakup od teraz lub datę startu w przyszłości. Można też zaznaczyć automatyczne odnawianie abonamentu.

Istnieje możliwość w Profilu Biznesowym dodania danych firmy (nazwa, NIP, adres) które to dane będą się pojawiać na potwierdzeniu każdej transakcji, czyli każde potwierdzenie będzie fakturą.

Aby dodać Profil Biznesowy z danymi firmy należy w aplikacji:

1. Kliknąć Menu->Metody płatności i profile.

2. Kliknąć Wybierz profil/konto rozliczeniowe lub wybrać istniejący Profil Biznesowy.

3. Wprowadzić Email firmowy (na niego będą przychodziły potwierdzenia mailowe transakcji dokonanych Profilem Biznesowym) oraz uzupełnić pozostałe dane o firmie (klikając "Dodaj więcej szczegółów").

Posiadając już dwa profile (Osobisty i Biznesowy) można zdecydować, który z nich ma być domyślnym przy rozpoczynaniu kolejnych sesji parkowania. Jeśli profilem domyślnym będzie Biznesowy, wtedy nowe transakcje (w tym zakupy abonamentów) będę realizowane z tego właśnie profilu.

Na parkingach szlabanowych w niektórych przypadkach (np. brudna tablica rejestracyjna, zaśnieżona tablica rejestracyjna, słabej widoczności z powodu deszczu/mgły/ciemności, podjechaniu do wjazdu pod kątem) kamera nie jest w stanie prawidłowo odczytać numeru rejestracyjnego. W takich przypadkach, należy uruchomić aplikację APCOA FLOW, kliknąć w ikonę skanera QR kodów (na ekranie głównym po prawej stronie ekranu) i zeskanować QR kod umieszczony odpowiednio na słupku wjazdowym lub wyjazdowym parkingu szlabanowego. Wtedy sesja parkingowa się zakończy i szlaban się otworzy.

Nie ma możliwości wyłączenia otrzymywania potwierdzeń dokonanych transakcji w APCOA FLOW. Potwierdzenia dokonanych transakcji, w szczególności tych obciążających kartę płatniczą, muszą być wysyłane ponieważ służą między innymi do zgłoszeń reklamacyjnych oraz kontroli przez Państwa pobieranych środków z kart płatniczych.

APCOA FLOW na parkingach szlabanowych umożliwia automatyczne otwieranie szlabanów oraz automatyczne pobieranie opłaty zgodnie z cennikiem.

Każdy parking obsługujący automatyczne pobór opłaty jest oznaczony logiem APCOA FLOW na szlabanie wjazdowym, wyjazdowym oraz wewnątrz parkingu.

Aktualna lista parkingów szlabanowych z automatycznym poborem opłaty jest dostępna w Menu->Parkingi szlabanowe.

W tym też miejscu można wyłączyć na wybranych parkingach szlabanowych automatyczne pobierane opłaty przez Flow np. w przypadku posiadania abonamentu kupionego poza aplikacją APCOA FLOW.

Aby nie być obciążanym za parkowania na konkretnym parkingu szlabanowym należy wejść do Menu->Parkingi szlabanowe i wyłączyć automatyczne pobieranie opłaty przez Flow na tym parkingu.

Można też wyłączyć automatycznie startowanie sesji parkowania na parkingach szlabanowych dla swojego pojazdu ustawiając konkretny numer rejestracyjny jako nieaktywny: Menu->Moje pojazdy->pojazd abc->Ustaw jako nieaktywny

Aby nie być obciążanym za parkowania na konkretnym parkingu szlabanowym należy wejść do Menu->Parkingi szlabanowe i wyłączyć automatyczne pobieranie opłaty przez Flow na tym parkingu.

Można też wyłączyć automatycznie startowanie sesji parkowania na parkingach szlabanowych dla swojego pojazdu ustawiając konkretny numer rejestracyjny jako nieaktywny: Menu->Moje pojazdy->pojazd abc->Ustaw jako nieaktywny.

Jeśli w APCOA FLOW nie ma ikony parkingu w miejscu w którym znajduje się parking z reklamami aplikacji APCOA FLOW, oznacza to, że parking jeszcze nie został dodany do aplikacji.

W takim przypadku, aby przyspieszyć dodanie parkingu, prosimy wysłać email na adres flow[at]apcoa.pl podając adres i miasto brakującego parkingu. Dodamy go wtedy w trybie pilnym.

Jeżeli aplikacja pobrała opłatę a powinna umożliwić klientowi darmowe parkowanie mógł zaistnieć jeden z poniższych przypadków:

1. Klient już wykorzystał darmowy czas parkowania na tym parkingu i próbuje ponownie uruchomić sesję parkowania na tym samym parkingu a nie upłynął jeszcze czas karencji do ponownego darmowego czasu parkowania (najczęściej 4 godziny od startu pierwszej sesji darmowej do startu kolejnej sesji darmowej).

2. Klient już wykorzystał darmowy czas parkowania na parkingu A i próbuje uruchomić darmową sesję parkowania na parkingu B. Problem dotyczy tylko tych parkingów które mają ten sam czas darmowy (np. 60 minut). Planujemy zmienić system w taki sposób, żeby kody na darmowy czas zniżkowy nie pokrywały się, ale jeszcze chwilę to potrwa.

3. System w momencie uruchamiania sesji darmowego parkowania miał problem z łącznością z serwerami i z tego powodu nie został przypisany darmowy czas parkowania.

 

W każdym z powyższych przypadków prosimy o kontakt z nami (albo wysłanie emaila na flow[at]apcoa.pl lub bezpośrednio z aplikacji Menu->Pomoc->Wyślij wiadomość) żebyśmy mogli dokonać zwrotu niesłusznie pobranej opłaty (w przypadku punktu 1-go tego typu zwrot przysługuje tylko 1 raz).

Chętnie pomożemy we wszelkich problem z APCOA FLOW, jednak aby to zrobić potrzebujemy dokładnych informacji co się konkretnie dzieje.

Nie ma parkingu w aplikacji? Nie można ustawić czasu parkowania? Nie można kliknąć przycisku START? Nie pojawia się ekran z wyborem numeru rejestracyjnego? Nie przechodzi płatność?

 

Idealnie, gdybyśmy oprócz krótkiego opisu otrzymali zrzuty ekranu dokumentujące pojawiający się problem. A zdecydowanie najlepszy byłby film z podejmowanych działań pokazujących problem.

Jeśli chcesz kupić kilka abonamentów na parkingu/parkingach wyłącznieparkometrowych możesz je wszystkie kupić na jedno konto w APCOA FLOW. Do każdego abonamentu przypisz inny pojazd.

 

Jeśli jednak chcesz kupić kilka abonamentów na parkingach szlabanowych będzie trzeba każdy z nich wykupić na inny adres email (inne konto w APCOA FLOW).

Jest to spowodowane tym, że APCOA FLOW jest skonstruowane w taki sposób, że jedno konto w APCOA FLOW jednocześnie może mieć aktywną tylko jedną sesję parkowania. A na parkingach szlabanowych każdy wjazd startuje taką sesję parkowania. Oznacza to, że jeśli wykupisz dwa abonamenty na tym samym koncie w APCOA FLOW i pierwszy pojazd wjedzie już na parking szlabanowy (rozpocznie się dla niego sesja parkowania) to system nie wpuści drugiego pojazdu pomimo, że masz dla niego wykupiony abonament.

Dlatego też jeśli abonamenty dotyczą parkingów szlabanowych, każdy abonament musi być wykupiony na inne konto w APCOA FLOW (inny adres email).

W przypadku rejestracji przez AppleID, Facebook lub Google nie posiadamy w naszych systemach hasła, dlatego też funkcja resetu/przypominania hasła nie działa.

Jeśli rejestracja nastąpiła przez jeden z powyższych kanałów, logowanie każdorazowo również musi się odbywać przez jeden z tych kanałów.

Jeśli przykładowo rejestracja nastąpiła przez AppleID, przy logowaniu należy kliknąć w ikonkę AppleID.

Jest pewien problem z krótkimi numerami rejestracyjnymi (np. KR 9, P0 22, itp.)

Problem z krótkim numerem jest taki, że kamera odczytując długi numer rejestracyjny może z powodu np. zaśnieżenia tablicy, słabego oświetlenia, ubrudzenia tablicy odczytać tylko jej fragment (np. kamera odczytuje numer KR 98723 ale z powodu zabrudzenia odczytuje tylko KR 9).

Wtedy system analizuje tak odczytany numer z kamery i sprawdza, czy taki pojazd nie znajduje się czasami na liście pojazdów dodanych do APCOA FLOW. Jeśli znajduje, uruchamia dla tego numeru rejestracyjnego (konta w APCOA FLOW) sesję parkowania, pomimo, że taki pojazd tak naprawdę nie wjechał na parking (bo wjechał pojazd KR 98723). To może powodować błędne uruchomienie sesji parkowania dla pojazdu z krótkim numerem rejestracyjnym.

 

Aby sytuacja się nie zdarzała dostępne są dwie opcje:

1.Należy ustawić pojazd jako nieaktywny (Menu->Moje pojazdy->ustaw nieaktywny) wtedy nie będzie  on obciążany za parkowanie na parkingach szlabanowych

2.Należy wejść do Menu->Parkingi szlabanowe i wyłączenie automatyczne pobieranie opłaty przez Flow na tych parkingach na których nie chce Klient parkować.

Jeżeli szlaban nie otwiera się podczas wjazdu na parking szlabanowy, może to wynikać z następujących przyczyn:

  1. Twoja tablica rejestracyjna nie mogła zostać poprawnie odczytana (prawdopodobnie z powodu brudu lub śniegu w zimie)
  2. Twoja ostatnia sesja parkowania nie została w pełni zakończona
  3. Tablica rejestracyjna Twojego pojazdu nie jest ustawiona jako „aktywna” w aplikacji
  4. Na danym parkingu szlabanowym wyłączyłeś/aś Flow (w Menu->Parkingi szlabanowe)

Sprawdź najpierw stan ostatniego procesu parkowania w aplikacji i ureguluj zaległe kwoty. Upewnij się również, że Twoja tablica rejestracyjna ma status „aktywny”. W przeciwnym razie naciśnij przycisk interkomu, a nasze centrum obsługi klienta Ci pomoże.

Jeżeli szlaban nie otwiera się podczas wyjazdu, może to wynikać z następujących przyczyn:

  1. Twoja tablica rejestracyjna nie mogła zostać poprawnie odczytana (prawdopodobnie z powodu brudu lub śniegu w zimie)
  2. Twój proces parkowania nie rozpoczął się prawidłowo

Proszę nacisnąć przycisk interkomu, a nasze centrum obsługi klienta pomoże.

W każdym razie proszę sprawdzić tablicę rejestracyjną pod kątem czystości. 

Jest to częsty przypadek np. w rodzinie, kiedy kilku kierowców porusza się tym samym pojazdem.

 

Warto, aby każdy jeżdżący członek rodziny miał założone swoje własne konto w APCOA FLOW ponieważ jest ono niezbędne do uruchomienia sesji parkowania na parkingach parkometrowych.

Każde z tych kont będzie musiało mieć dodaną kartę kredytową, ale może też to być ta sama karta kredytowa - system nie wprowadza tutaj żadnych ograniczeń.

 

W przypadku dodania do kilku rożnych kont tego samego numeru rejestracyjnego pojawia się w aplikacji ostrzeżenie, że inne konto ma przypisany ten sam numer rejestracyjny.

Powyższe wynika z prostego powodu: za parkowanie na parkingach szlabanowych opłata jest pobierana automatycznie, zatem APCOA FLOW musi wiedzieć, które konkretnie konto ma obciążyć za parkowanie na parkingu szlabanowym.

Stąd tylko na jednym z kont pojazd ten może być "Aktywny" a na pozostałych "Nieaktywny". Wtedy, w przypadku parkowania przez dowolnego członka rodziny na parkingu szlabanowym, sesja parkowania pojawi się tylko na tym koncie, na którym pojazd jest "Aktywny". I nie ma tutaj znaczenia, czy za kierownicą w danej chwili będzie siedział właściciel "Aktywnego" czy też "Nieaktywnego" pojazdu.

W przypadku problemów z odczytem tablicy rejestracyjnej na wjeździe (np. zaśnieżona tablica) użytkownik może ręcznie uruchomić sesję parkowania czytając QR kod na słupku wjazdowym. System wtedy nie bierze pod uwagę czy pojazd przypisany do konta jest aktywny czy nieaktywny tylko rozpoczyna sesję parkowania dla tego konta. Zatem każdy z członków rodziny będzie mógł zawsze rozpocząć sesję parkowania również ręcznie (czytając QR kod).

Trochę inaczej w takim przypadku wygląda czytanie QR kodu na wyjeździe. Szlaban wyjazdowy po sczytaniu QR kodu zostanie podniesiony tylko wtedy, jeśli dla tego konta istnieje sesja parkowania.

Jeśli zatem użytkownik zeskanował QR kod na wjeździe, wtedy dla jego konta rozpoczęła się sesja parkowania, zatem może ją zakończyć czytając QR kod na wyjeździe.

Jeśli natomiast użytkownik z "Nieaktywnym" numerem rejestracyjnym wjechał na parking czytając numer rejestracyjny (czyli sesja parkowania uruchomiła się dla konta z "Aktywnym" numerem rejestracyjnym) wtedy "Nieaktywny" użytkownik sczytując QR kod na wyjeździe nie zakończy sesji bo na jego koncie taka sesja nie istnieje.

Z powyższych powodów, najlepiej gdy numer pojazdu jest "Aktywny" na tym koncie które najczęściej korzysta z danego pojazdu.

Jeśli nie udało Ci się powyżej odnaleźć odpowiedzi na Twoje pytanie dotyczące APCOA FLOW, napisz do nas na adres: flow[at]apcoa.pl lub wyślij wiadomość bezpośrednio z APCOA FLOW Menu->Pomoc->Wyślij wiadomość.

Postaramy się jak najszybciej i najlepiej rozwiązać problem.

 

©2018 APCOA PARKING